LG 34WL85C-B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 34WL85C-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

RobG 15-11-2021

Kwalitatief goede monitor voor zakelijk gebruik

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

De LG UltraWide 34WP85C is een schitterende monitor. Ik heb dit scherm gedurende enkele weken mogen testen (zakelijk gebruik) en ben onder de indruk van de kwaliteit

De monitor komt met een stevige voet. Wat mij betreft al een voordeel dat de voet niet veel oppervlakte van mijn werkplek in beslag neemt. Het scherm staat stevig en is makkelijk in hoogte te verstellen; kantelen gaat eveneens makkelijk.

De beeldkwaliteit is heel erg goed. Het is een rustig beeld, met een enorme hoeveelheid data die je weer kunt geven. Ik heb mijn resolutie ingesteld staan op 3440x1440 en kan met een tekstinstelling van 100% alles goed lezen zonder dat ik vermoeide ogen krijg.

De USB-C hub komt goed van pas bij het gebruik van mijn zakelijke laptop naast mijn vaste desktop PC. Werkt allemaal soepel, laptop wordt ook meteen opgeladen zonder dat de externe adapter er aan te pas komt. Via het menu, is er legio keuze aan instellingen mogelijk. Zo kun je bijvoorbeeld ook je scherm splitsen aan de hand van 2 externe HDMI aansluitingen.

Als ik al mijn verwachtingen van deze monitor nog eens op een rijtje zet, kan ik eigenlijk geen minpunten benoemen. Wellicht het energie verbruik (energieklasse G), maar daar laat ik normaliter mijn keuze niet door bepalen. Ik heb tevens geen ervaring opgedaan met de audio, daar ik een extern audio systeem gebruik.

Pluspunten

• Rustig beeld, groot scherm/resolutie
  • Goede kwaliteit, stevig statief
  • USB-C hub
  • Prijs / Kwaliteit

Minpunten

• Energielabel

r********@g******** 11-11-2021

Mooi scherm, met een rustig beeld.

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Ik heb gedurende 2 weken LG 34WL85C-B 34 Inch UltraWide kunnen testen. Dit is de eerste kennismaking met een curved scherm en ik ben zeer verrast met het fijne kijken op dit beeldscherm.

Het plaatsen van het beeldscherm op de voet was erg eenvoudig. En ook het aansluiten aan mijn desktop via de USB-C was een peuleschil. Het beeldscherm werd direct herkend. Naast de USB-C aansluiting zitten er ook nog eens 2 HDMI en een displayport aansluiting op het beeldscherm. Je kunt het scherm eenvoudig alle kanten op bewegen, zowel boven en beneden als voor- of achterover kantelen.

Het kijken op het scherm was zeer plezierig. Ik gebruikte het scherm eerst aal 2e scherm, maar het kijken was zo plezierig dat ik na verloop van tijd merkte dat ik het scherm mer een meer als hoofdscherm ging gebruiken. Dat werd mede veroorzaakt door het extra brede scherm, waardoor je meerdere applicaties naast elkaar open kunt hebben.

Het beeld is ook erg rustig. Zelfs na hele dagen achter mijn beeldscherm zitten, had ik ’s avonds geen vermoeide ogen of hoofdpijn. Bij nader inzien, vind ik het jammer dat ik dit scherm niet eerder heb aangeschaft.

Al met al ben ik erg positief. Ik raad diaproduct dan ook zeker aan als je op zoek bent naar een mooi, maar ook goed scherm.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Rustig beeld
  • Eenvoudig te monteren
  • Aansluiten is simpel
  • Mooi breed scherm

Minpunten

• Prijs wat hoog

Tijsbeer 10-11-2021

Deze monitor dompelt je onder in waar je ook mee bezig bent

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Deze monitor is breed. Erg breed. Ik had hiervoor 2 x 24" full HD, maar de extra ruimte die ik nu heb, zowel door de breedte als door de hogere verticale resolutie, is toch wel érg prettig!
Ook het via USB-C kunnen aansluiten én opladen van een laptop is zeer fijn; als het ware een ingebouwd docking station. Wel jammer dat het geen KVM-switch is; nu moet ik alsnog met een tweede toetsenbord en muis werken als ik mijn desktop wil gebruiken. Wat dan wél weer handig is, zijn de vele aansluitmogelijkheden, en de goede verstelbaarheid en kantelbaarheid op de slanke doch stevige voet. Tevens is de leesmodus tijdens langere sessies duidelijk minder vermoeiend voor mijn ogen. Al met al voor kantoorgebruik een goede monitor.
Voor gaming is dat ook, ondanks de lage refresh rate, het geval: de flickerfree modus, lage reactietijd en het gekromde paneel maken dat deze monitor tóch tot een mooie en overweldigende game-ervaring biedt.

Pluspunten

• USB-C met power delivery
  • Sweet spot qua resolutie
  • Sweet spot qua fysiek formaat

Minpunten

• Lage refresh rate
  • Geen KVM-switch ingebouwd

Lars 10-11-2021

Curved monitor met veel aansluitmogelijkheden

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Ik was een van de gelukkigen die de LG 34WL85C-B 34 Inch UltraWide mocht testen. In het begin toen de curved schermen (de TV’s in eerste instantie) uitkwamen had ik echt mijn bedenkingen hier bij. Waarom zou je een gebogen scherm nemen. Dit is nu mijn eerste kennismaking met een curved scherm, en ik moet zeggen dat het mij blij verrast heeft. Privé had ik een 28” flat 4k screen van een ander merk aangeschaft, maar ik had daar het gevoel dat de hoeken van het scherm te ver bij me vandaan waren. Bij dit scherm van LG heb ik dat gevoel helemaal niet gehad.

In de doos zitten meerdere kabels bijgeleverd.
- Power supply
- HDMI
- Display Port
- USB-C

Maakt dus niet uit wat voor aansluiting je op de computer/laptop hebt, je kan direct aan de slag. Er zit een Displayport aansluiting, USB-C aansluiting en zelfs 2 HDMI aansluitingen op. De voet voelt goed stevig aan en het in elkaar zetten ging erg eenvoudig. Wat me opviel is dat je het scherm wel omhoog en naar beneden kon schuiven, maar voorover en achterover kantelen kan bij dit scherm niet. Ik moet zeggen dat ik dit ook niet nodig heb gehad.

Ik heb het scherm in een aantal weken tijd zowel zakelijk als privé gebruikt, in deze review zal ik het alleen over het zakelijk gebruik hebben.

Ik heb een laptop waarmee ik thuis kan werken. Deze laptop heeft alleen maar USB-C aansluitingen, dus een scherm als de LG 34WL85C-B 34 Inch UltraWide komt dan goed van pas. Hiermee kan ik zonder docking station gewoon het scherm aansluiten. Ik heb het scherm in eerste instantie als 1 scherm gebruikt, maar toen kwam ik er achter dat je het scherm hardware matig in 2 delen kan opsplitsen. Met een dongel had ik ook de HDMI kabel van mijn laptop op het scherm aangesloten (dus nu 2 kabels) en in het menu van het scherm gekozen voor PBP (Picture-By-Picture) en de 2 sources die ik had aangesloten geselecteerd. Dit werkte perfect voor mij.

Het beeld is erg fel, ik heb deze op 50% moeten zetten zodat het niet te fel was voor mij (ik zat niet in een ruimte waar je erg veel zonlicht had). Je kan dit scherm dan ook goed gebruiken in hele lichte omgevingen. Mooie kleuren, en scherm beeld. Ik heb geen enkel moment last van mijn ogen gehad, terwijl ik soms tot 5 uur achter elkaar achter het scherm zat.

Als ik zou moeten kiezen tussen mijn 28” 4K scherm of deze LG, dan kies ik voor de LG. Wat werkt dat goed zo’n curved scherm. Al met al ben ik erg positief.

Pluspunten

• Veel soorten aansluitingen
  • 2x HDMI
  • Goed beeld
  • Split Screen mogelijkheid

Minpunten

• Kan niet kantelen

g************@g******** 03-11-2021

Multifunctioneel, scherp en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Voor een periode van een paar weken heb ik de LG UltraWide 34WP85C mogen testen.

De montage van de standaard en de voet ging heel eenvoudig zonder extra gereedschap.
Het aansluiten van de monitor is plug and play zowel met een Mac alsook met een Windows computer.

De verbindingen via Usb-C, Display poort of HDMI (kabels allemaal meegeleverd) werken allen even makkelijk behalve mijn Android toestel, dit werkte helaas niet met de monitor.

Het menu voor de instellingen bedien je met een “joystick” in het midden aan de onderkant van het scherm. Nederlands is trouwens niet beschikbaar als taal, maar in de OnScreen Control app wel.

Ik merkte een duidelijk verschil in kleurweergave tussen de ingebouwde schermen van mijn computers en de monitor. Met behulp van de uitgebreide instellingen voor kleur, helderheid en contrast kon ik dit echter bijna gelijk trekken.

Heel prettig om op zo een groot scherm met verschillende apps naast elkaar te kunnen werken. Met het programma OnScreen Control kunnen er verschillende lay-out's ingesteld worden om het scherm in zones in te delen. Dit werkt handiger dan de grootte van de vensters handmatig aan te passen.

Echt een verbetering ten opzichte van één “gewone” externe monitor. Het scherm van mijn laptop staat nu zelfs uit omdat het niet meer nodig is voor extra ruimte.

Ik heb vrij lichtgevoelige ogen en zet daarom contrast en helderheid meestal lager dan 40 procent en dit levert soms slechte leesbaarheid op. Maar gelukkig niet bij dit scherm. De speciale leesmodus vind ik daarom ook heel handig. Alles is ook goed scherp en duidelijk te zien bij lagere waardes met heel goede kijkhoeken. En dit terwijl de verversingssnelheid maar 60 Hz is. Waarschijnlijk is dit dankzij de IPS technologie die het beeld beter weergeeft dan een standaard LCD scherm.

Wel opmerkelijk dat het energieklasse G heeft. Niet zo best gezien het feit dat er 100 Hz monitoren zijn met een betere energieklasse.

Over input-lag i.v.m. met gamen kan ik niets zeggen maar bij “normaal kantoorwerk” en video kijken viel me geen vertraging op.

Ook na een testperiode van enkele weken kon ik maar niet echt wennen aan het gebogen scherm.
Voor mij voegt het niets toe, het stoort me zelfs een beetje. Mijn brein wil het kennelijk rechttrekken vooral als ik in spreadsheets werk. Een beetje dichter bij het scherm zitten maakt wel een verschil, maar dat wil ik liever niet.

Ik heb verschillende scenario's getest waaronder een split-screen met Mac en PC. Dit vond ik echter meer verwarrend dan dat het meerwaarde voor mij had. Wel handig dat je met de software Dual Controller met maar één muis en toetsenbord beide weergegeven apparaten kunt bedienen.

Het scenario Chromecast op één HDMI en mijn laptop op de andere vond ik wel heel fijn. Mijn Chromecast kreeg echter niet genoeg stroom via de USB poorten van de monitor wat ik een minpunt vind. Aan een oplader werkt hij wel.

Fijn is ook dat de monitor goed in de hoogte verstelbaar en kantelbaar is.

Het geluid is zeker prima voor een monitor. In de instellingen kun je WaveMaxx Audio aan- of uitzetten. Het laatste kan ik niet aanraden want dan klinkt het geluid blikkerig en doffer. Waarom die optie überhaupt gegeven wordt is me een raadsel. Wanneer je een hoofdtelefoon aansluit dan kan de WaveMaxx Audio optie niet in- of uitgeschakeld worden. Beetje onhandig is de plaatsing op de achterkant voor de koptelefoonaansluiting – aan de onderkant van het scherm zou comfortabeler zijn.

Op de cd staat alleen een PDF met voorzorgsmaatregelen en geen software voor OnScreen Control of Dual Controller Setup. De cd hadden ze ook weg kunnen laten. Die twee programma's zijn op de site van LG trouwens niet zo makkelijk te vinden.

Conclusie: een multifunctioneel apparaat met lekker veel ruimte op het scherm, een goede beeld- en geluidskwaliteit en handige extra's zoals een USB hub en de mogelijkheid om twee aangesloten computers met één muis en toetsenbord te bedienen. Jammer van de energieklasse en de slechte meegeleverde documentatie over bijvoorbeeld de extra software.

Pluspunten

• groot, scherp, rustig beeld
  • alle kabels meegeleverd
  • prima geluid voor een monitor
  • Dual Controller en OnScreen Control

Minpunten

• positie hoofdtelefoonaansluiting
  • software slecht te vinden op de website van LG
  • energieklasse G
  • werkt niet met alle Android telefoons

Nils 03-11-2021

Scherp groot scherm met bovengemiddeld goede audio.

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Om een review te schrijven heb ik de gelegenheid gehad dit scherm een aantal weken te testen, het scherm voldoet volledig aan mijn verwachting.

Door de breedte van het scherm past er ongeveer 2,5 keer op wat er op mijn 15" MacBook Pro past en kan ik mijn vensters een stuk hoger maken. Omdat ik werk in de IT, dus veel thuis werk en graag thuis wat aan hobby projecten werk is het fijn om wat extra "screen real-estate" te hebben.

Hierdoor kan ik de de externe verbindingen naar andere devices of de layout van een gebouw open hebben en tegelijkertijd werken aan hetgeen waar ik wijzigingen op wil aanbrengen, in plaats van constant te moeten schakelen tussen de verschillende vensters.

De kwaliteit van het beeld is super, het scherm is behoorlijk fel en de kleuren komen ook bij het kijken van video's mooi uit. Ik had het scherm naast het raam staan, waardoor het wel wat spiegelde, maar ik kan me indenken dat dit voor veel mensen geen probleem zal zijn. Het scherm was via HDMI aangesloten, ik merkte dat ik de "brightness" van het scherm niet kan aanpassen via de knoppen op mijn MacBook, ditzelfde geld voor het volume, maar de knop voor het volume zit onderop het scherm en is daardoor goed toegangelijk.

Omdat het scherm zowel HDMI als USB-C heeft is het gemakkelijk om te schakelen tussen het gebruik van mijn privè MacBook met een HDMI aansluiting of mijn werk MacBook met USB-C.

Het scherm is goed in hoogte verstelbaar en in zijn hoogste stand begint de onderkant van het scherm net boven de rand van mijn 13" MacBook Pro, waardoor het gemakkelijk is om te typen op het toetsenbord van de MacBook en de touchbar te gebruiken, maar zonder dat het ingebouwde scherm een deel van de Ultrawide blokeerd. Graag zou ik hebben gezien dat het scherm ook in de horizontale as te draaien was op de voet in plaats van de hele voet te draaien.

Ik ben gewend te werken op een 30" scherm met een beeldverhouding van 16:9 (‎2560x1600) en merk dat ik de Ultrawide beeldverhouding van de LG 34WP85C een stuk fijner vind, dit omdat het in de breedte toch lekkerder kijkt als in de hoogte, zeker met een curved scherm.

Dit scherm is ook voorzien van speakers in het scherm, mijn verwachting hiervan was in alle eerlijkheid vrij laag, maar ik was verast over de kwaliteit van het geluid. Het is natuurlijk geen home cinema set, maar voor in het scherm ingebouwde speakers is het geluid wat mij betreft bovengemiddeld goed.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Hoeveelheid screen real-estate
  • Audio kwaliteit

Minpunten

• Niet draaibaar op de voet
  • Felheid en volume niet te regelen via MacBook knop

Maarten7dec 03-11-2021

Prettig beeldscherm

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Het beeldscherm is erg gemakkelijk in gebruik. Het uitpakken en aansluiten duurt nog geen 5 minuten. De extra schermruimte van dit 34 inch beeldscherm is erg prettig in gebruik zowel voor werk/studie als voor gaming. De verversingssnelheid van 60 hz is voldoende voor veel games, echter niet voor de meest high end games. Het display is aan te sluiten middels de bijgeleverde kabels, uniek aan het display is de aansluiting via usb-c voor Mac. Daarnaast zit er ook een leesmodus in het display die blauw licht verminderd indien gewenst. Het beeldscherm is ook erg ergonomisch, dit komt doordat het display in hoogte en verticaal verstelbaar is. Dit is ideaal als je langere tijd achter een beeldscherm moet zitten. Ook heeft het display minder last van onzichtbaar flikkeren dit is erg prettig voor je ogen. Als laatste heb ik wel een klein nadeel voor het display, het energie label is namelijk G. Dit betekend dat het display erg veel stroom verbruikt.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Te gebruiken met Mac
  • Formaat

Minpunten

• Energieverbruik

Ferdi 01-11-2021

LG UltraWide, Zeer goed bezig.

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Puur gebruikt voor digitaal design.

Ik heb dit product mogen testen en zal mijn ervaringen met jullie delen. Ik heb het gebruik voor UX/UI design werkzaamheden en vind het een goed product. Wel moet ik erbij zeggen dat mocht je het meer voor visual design willen gebruiken, het dan minder geschikt is

Unbox

Er worden een aantal kabels meegestuurd met het scherm. Welke kabels dat zijn kun je terug vinden in de specificaties van dit product. Ik vond het als tester heel fijn om deze kabels erbij te ontvangen. Ik heb het scherm uit de doos gehaald, op z’n monitor-arm geplaatst en aangesloten aan mijn Mac book binnen 3 minuten. Ik kon er dus meteen mee aan de slag. Dit vond ik super waardevol.

Ontwerp
 van het scherm en z'n monitor-arm
Het ontwerp van het scherm is modern en strak. Op sommige plekken van het scherm mochten elementen wel meer naadloos aansluiten. Het ontwerp van z’n monitor-am poot is slank met een gladde shine finish.

Gebruiksgemak

Extra Schermruimte is fijn als je het voor de juiste zaken gaat gebruiken. Ik heb complexe flowcharts en meerde web flows ontworpen kunnen passen op dit scherm. Ruimte zat om grote sitemaps op uit te werken.

Ik heb dit product niet getest met games maar op het gebied van verversingssnelheid tijdens het ontwerpen heb ik geen klachten ondervonden. Denk hierbij aan het snel navigeren tussen verschillende webpagina’s binnen diverse design tools. Ik kon soepel van ontwerp naar ontwerp jumpen zonder een vertraagd gevoel van zicht.

Ergonomie
mogelijkheden
Het scherm is in hoogte verstelbaar en heeft ook een horizontale tilt optie. Dit is fijn voor mensen die tussen het zitten door gaan staan om te werken. De tilt vind ik echt een plus punt. Verder is dit product ook verticaal te kantelen maar dit is mij nog niet gelukt. Op dit gebied vind ik het dus vrij stroef.

Beeld

Er worden verschillende beeld instellingen aangeboden om het beeld naar jouw wensen te buigen. Ik vond het heel fijn om het scherm minder blue light af te laten geven. Het is zeker krachtig en belooft flexibel te zijn voor verschillende doelen. Op het gebied van kleuren was het voor mij een iets minder goeie ervaring. Als grafisch ontwerper wordt het dus lastig om consistent met kleuren te zijn. De kleuren op dit product en zijn Mac book verschillen te veel om puur visuele uitingen te ontwerpen erop. Dit neemt niet weg dat z’n algehele beeldkwaliteit heel goed is.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Veel aansluit opties
  • Gemakkelijk in setup
  • Beeld kwaliteit, 7 out of 10

Minpunten

• Beetje stroef bij het kantelen
  • Ontwerp niet helemaal naadloos

Milan 01-11-2021

Goede monitor

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Ik heb deze monitor een aantal weken mogen testen. Deze 34inch monitor heeft een beeldverhouding van 21:9 en een afmeting van 3440mm x 1440mm. De monitor is Curved wat erg prettig is met deze breedte. Op de monitor heb ik vaak mijn laptop aangesloten, zodat ik een extra scherm kon gebruiken of mijn laptop scherm kon vergroten. Dit werkte erg fijn. Ook heb ik op de monitor films en series gekeken. Dit was niet altijd een even fijne ervaring, omdat door het verschil in hoogte en breedte van het scherm bijvoorbeeld de mensen er erg klein uitzagen. De monitor geeft prima geluid en heeft een goede beeldkwaliteit. Je kan van alles aansluiten op de monitor, want deze beschikt over 2 HDMI aansluitingen, een USB-C aansluiting, 2 SuperSpeed USB (USB 3.0) aansluitingen, een DP-In aansluiting en een 3,5 mm koptelefoon aansluiting.
Al met al een goede monitor dus. Veel extra schermruimte, prima beeld en geluid en vele verschillende aansluitingen.

Pluspunten

• veel schermruimte
  • veel aansluitingen
  • beeld
  • geluid

Minpunten

• minder geschikt voor films/series

Huitema 31-10-2021

Mooie monitor, handig meerdere applicaties naast elkaar.

Geschreven voor: LG 34WL85C-B

Ik heb twee weken de LG UltraWide 34WP85C monitor mogen testen.
Dit is een 34” monitor met een beeldverhouding van 21:9. De monitor heeft een afmeting van 3440x1440mm, het is een curved monitor. En heeft een Quad High Definition scherm resolutie.
Scherm bevat Hdr10 dit is een open standard t.o.v. Dolby Vision waarvoor per afgeleverd systeem een vergoeding afgedragen moet worden.
Het Dolby Vision systeem regelt o.a. de optical-optical transfer function, deze functie zorgt ervoor dat de helderheid van het beeld wordt aangepast aan het scherm waarop gekeken wordt en de omstandigheden waarin gekeken wordt.
Het scherm is voorzien van 7Watt stereoluidsprekers, die weggewerkt zijn in onderrand van de monitor. De aansturing van de luidsprekers kan verbeterd worden d.m.v. een software programma MaxxAudio®.
In de settings is het mogelijk om deze functie uit te schakelen, het effect van Waves maxxAudio® heeft een zeer positief effect op de manier waarop de monitor het geluid ten gehore brengt.
De monitor is aan een wand te monteren met een wandbeugel geschikt voor een VESA 100x100 gatenpatroon of met de meegeleverde standaard op een bureau neer te zetten. Voor ergonomische aanpassing is de monitor 110mm verstelbaar in hoogte en te kantellen in een hoek tussen de -5º en de 20º.

Geleverd bij de monitor:
- USB-C kabel
- HDMI kabel
- DisplayPort Kabel
- Voedingsadapter met euro stekker, afmeting adapter 18,5cm x 8,5cm.
- Garantieboekje en korte handleiding op papier
- CD met een handleiding, voor degene die nog een CD-drive hebben.

De voedingsadapter is na een paar uur gebruik nog steeds op te pakken, de warmte ontwikkeling valt reuze mee.

Aan de achterzijde van de monitor zijn voorzieningen getroffen voor een
1) USB-C aansluiting,
2) 2 SuperSpeed USB (USB 3.0) aansluitingen,
3) 2 HDMI aansluitingen,
4) een DP-In aansluiting,
5) 3,5 mm hoofdtelefoon verbinding.

Afhankelijk van het type USB-C poort in de PC is de USB-C aansluiting op de monitor te gebruiken voor weergave poort, om een product op te laden en als USB hub zodat i.c.m. de SuperSpeed USB aansluitingen kan er aanvullende rand apparatuur aangesloten worden.

De HDMI poorten zijn te gebruiken om beeld en geluid vanaf de PC naar de monitor te zenden.

De DP-In aansluiting heb ik niet kunnen testen, hier heb ik geen passende apparatuur voor.

De 3,5 mm hoofdtelefoon aansluiting is handig maar aan de achterkant van het scherm op een onhandige positie. Wanneer de aansluiting op de zijkant of de onderkant van het scherm geplaatst zou zijn, zou het een meer toegankelijke positie zijn. Als er een hoofdtelefoon aangesloten is op de monitor, dan is het niet mogelijk om de Waves MaxxAudio® software in/uit te schakelen en kunnen die instellingen niet gewijzigd of gebruikt worden bij een hoofdtelefoon.

Aan de onderzijde van de monitor zit een knop die ook dienstdoet als joystick om door het settingsmenu te navigeren. Door de knop in te drukken wordt het menu weergegeven. Wanneer de joystick van je af bewogen wordt zal de monitor uitgeschakeld worden. Door de joystick naar links en naar je toe te bewegen kom je in een snel menu voor de selectie van het inputkanaal en de beeldmodus instellingen. Wanneer de joystick naar rechts bewogen wordt zal het settingsmenu geopend worden, hierin kunnen de instellingen gewijzigd worden.

Het grote voordeel van deze grote monitor is dat er meerdere applicaties naast elkaar geopend kunnen worden zodat je bij gebruik van een laptop effectief beschikt over 3 monitoren. LG heeft OnScreen Control software ontwikkeld waarmee zelfs de mogelijkheid geboden wordt om maximaal 4 schermen in te stellen. Deze schermen kunnen op verschillende manieren gesplitst weergegeven worden.
Het was wel even lastig om de software te vinden op de LG site. Via Google is het gelukt om de software te vinden en te installeren op de PC.

Door middel van het OnScreen Control programma zijn ook monitorinstellingen te wijzigen en firmware updates uit te voeren. Voor firmware updates moet er een verbinding d.m.v. USB A-B of een USB A-C tot stand gebracht worden tussen de monitor en de PC.
Het is ook mogelijk om de beeldmodus voor een aantal applicaties in te stellen, zodat wanneer de applicatie geopend wordt, het scherm een vooraf ingestelde beeld modus gebruikt.

Het is een mooie monitor, welke de efficiëntie kan verhogen ook als er geen ruimte is voor twee aparte monitoren.
Voordat de monitor aangeschaft wordt moet er wel gecontroleerd worden of de grafische kaart in de PC de beeldverhouding aankan. Ik heb de monitor op meerdere PC’s getest. Hierbij had een PC aan de boven en onderkant van de monitor een zwart deel terwijl het beeld van een andere PC wel in zijn gehele hoogte zichtbaar was op de monitor.
Het is handig om de OnScreen Control software te installeren, zonder deze software moet de breedte van de openstaande programma’s handmatig gewijzigd worden. Met de software wordt het programma opgepakt en naar het gewenste deel van het scherm gesleept en neemt het zelf de maximale breedte aan.

Kortom: een mooie monitor die zeer praktisch is als je met meerdere schermen wilt werken. Zowel de kwaliteit van het geluid, het beeld en het design is meer dan prima.

Pluspunten

• Scherpbeeld, Zeer ruime kijkhoek
  • Meerder applicaties op 1 scherm
  • Ingebouwde speakers, goed geluid
  • Meerdere aansluiting mogelijkheden
  • USB-C als Hub te gebruiken

Minpunten

• Energie label
  • Extra software voor opdelen monitor